Tags

Boken höll mig som på nålar genom hela historien och jag fattade ett genuint tycke för bokens huvudpersonen Cassie, jag våndades tillsammans med henne och höll tummarna och hopades att hon till slut skulle få träffa sin lillebror igen.
Störst delen av historien är från Cassies perspektiv men lite här och var i historien så blandas allt fler personers perspektiv in och det är dessa andra perspektiv som gör att boken börjar förlora lite av mitt tycke då det bara känns som om det blir för mycket och jag längtar hela tiden tills det blir ur Cassies perspektiv igen då hon är personen som engagerar mig mest i boken.

Boken känns originell i en genre som på många sätt blivit över exponerad, även om jag personligen har en svag punkt för dystopiska böcker, och jag får aldrig känslan att jag har läst detta förut vilket alltid är en väldigt bra sak för en bok och jag ser helt klart fram emot att få fortsätta att läsa om Cassie och hennes värld.

Bokus | Adlibris

