Tags

unnamed (2)Som jag har nämnt tidigare så har jag aldrig varit så mycket för att läsa böcker av svenska författare, iallafall inte sedan jag växte ifrån hästböckerna som jag slukade när jag var sådär 10. Men läste jag Charlotte Hassel av Frida Skybäck förra året som jag verkligen gillade så numera är jag mer öppen att ge även svenska böcker som låter intressanta en chans. En av de första böckerna som jag har läst sedan jag började detta ”projektet” är Mellody Looh av Gabriella P. Kjeilen. Det är en ganska bastant bok på nästan 500 sidor och är en slags fantasy historia med inslag av mytologi och sci-fi. Mellody Looh handlar om häxor, gudar, formskiftare ja, i princip allt du kan tänka på har Kjeilien tryckt in i en och samma historia, hon hon gör det på ett ganska bra sätt så att man tänker inte riktigt efter på hur många olika saker det egentligen är förrän man har läst klart boken och verkligheten slår emot en. Boken var knappast så dålig som jag hade befarat men ibland så blev den lite för mycket av allt vilket bara gjorde att man blev för överväldigande av allt runt omkring att man inte fokuserade på själva historien så mycket. Men för en debutroman och första boken i en trilogi så är Mellody Looh inte så tokig och jag tycker absolut att ni borde läsa den.

Bokus | Adlibris

