Tags

img_5488Den hemska sjukdomen, som gjorde Adalina till en malfetto, borde ha tagit Adelinas pappa istället för mamma för han är en patetisk form av en människa som borde försvinna från jordens yta så att han inte kan skapa mer problem, även om det numera inte är ett problem. Trots detta så gör Adelinas tillbaka blickar med honom mig så arg och jag känner verkligen med Adelina och hennes syster med vad han har tvingat dem att stå ut med.

Kronans sätt mot malfettosen påminner starkt om nazisternas sätt mot judar. Allt det hemska som sker och har skett i landet skylls på dem. Till en börja kunnde jag inte riktigt sätta fingret på vad det hela påminde mig om men när jag sedan läste att en mob gick till attack mot en malfettobutik och att det låg glassplitter över hela gatan gick det upp ett ljus.

Jag ser framemot nästa del, men jag kommer att sakna Enzo och jag hoppas att Adelina och hennes syster Violetta hämnas för honom.

Bokus | Adlibris

