unnamed (2)
Jag kommer ihåg första gången jag såg denna boken i butiken, det var något med framsidan som lockade mig till den och texten på baksidan verkade intressant. Men så av någon anledning så glömde jag bort boken och det var inte förrän jag snubblade på den där den stog på bibblan som jag äntligen satte mig ner och läste den.

Allt börjar med att Julie Jacobs ärver inget annat än en nyckel till ett bankvalv i Italien. Men det finns inget värdefullt i facket bara en massa paper och en tummad pocketbok, men det bli starten på en jakt som fortsätter genom hela boken om att hitta sanningen. Hela boken genomsyras av historien om Romeo och Juliet och den “sanna” historier bakom varav karaktären Julia även råkar sig vara en av huvudpersonens förfädrar.

Till en början så var denna tegelsten till bok väldigt bra och engagerade mig verkligen i vad som skede. Boken utspelar sig både i då och nutid och jag kan inte bestämma mig vilket jag tycker mest om för min åsikt om det bytas lika ofta som tidsperioden i boken. Men desto mer boken drog åt slutet desto mer invecklad och konstig blev den. Jag hade tills nu funnit boken väldigt intressant och var spänd på boken klimax som kom i slutet, men det som kom var så hemskt att jag nästan slängde ifrån mig boken i frustation. För slutet var så cheesy och så oorginellt med en massa konstiga sammanfattningar och lösningar på alla lösa trådar att man helt tappade bort sig och magin som hittils hade funnits i boken försvan för evigt.

Bokus | Adlibris

