Första boken, 50 sätt att träffa den rätta, var en riktigt fullträff när det kommer till en chick lit bok och fortsättningen Inte helt perfekt har en hel del att leva upp till. Men innan jag går in på själva boken så måste jag bara peka ut titeln, ”Inte helt perfekt” är det bara jag som tycker att den låter lite väl olycksbådande? Eller så är det bara jag som går alldeles för djupt in detta.
Skådespelerskan Sarah har äntligen fått sitt stora genombrott! Eller ja, filmen hoppar hela tiden fram och tillbaka mellan att kunna spelas in och inte men ändå. Hennes motspelare är supersnygg och efter det som hände med hennes pojkvän hemma i England behöver hon inte ha dåligt samvete över att hon praktiskt taget dräglar över honom. Om man då bortser från dräglar biten som är ganska pinsam…
Inte helt perfekt är tja, inte helt perfekt när man jämför med andra böcker i samma genre, och inte minst första boken om Sarah. Men Inte helt perfekt är inte dålig, långt ifrån faktiskt då den ger oss samma härliga mix som den första boken, men den är ändå inte lika spännande och utstickande som den första. Boken är en härligt mysig och ibland väldigt komisk historia om en kvinna som bara vill leva lycklig i alla sina dagar vilket leder till en hel del problem.
Gillar du chick lit läs då första boken och kom sedan tillbaka och hämta Inte helt perfekt, för tro mig du vill läsa den.

Bokus | Adlibris

