Tags

image (5)Den första boken i Bloodlines serien var riktigt bra men sedan har dem blivit allt mer oengagerande desto längre man kommer i serien. Men Silver Shadows fångade faktiskt mitt intresse på samma sätt som Bloodlines gjorde. Kanske är det för att den, till skillnad från de tidigare böckerna, inte utspelar sig på samma gamla plats utan vi får uppleva två helt nya platser.
Den första är Alkemisternas hemliga anläggning där Sydney ska tvingas genomgå en omprogrammering och så Adrian som reser runt i Kalifornien på jakt är något som kan leda honom till sin älskade Sydney. Jag fördrar helt klart Sydneys delar då den främmande och nya miljön gör att det känns fräscht och roligt att läsa då det inte är som något annat vi har stött på förut.
Jag gillade som sagt Silver Shadows och det var nog en bra sak, för innan jag läste boken hade jag länge tänkt fram och tillbaka på om jag skulle lägga av med serien då den inte längre fångade mitt intresse och jag kunde spendera min tid att läsa andra böcker än att läsa, vad det kändes som, samma historia igen. Men Silver Shadows är en nytändning som serien verkligen behöver och jag är nu väldigt tänd på att se vad som händer i den sista boken, The Ruby Circle, efter den väldigt spännande slutet på Silver Shadows.

Bokus | Adlibris

