Evie har äntligen något som kan någorlunda kallas för ett normalt liv, hon går i skolan och umgås med sin pojkvän, äntligen känns det som om hon har valet att själv välja vad hon vill göra med sitt liv. Men självklart ska något hända som förstör allt och i Evies fall så är det hennes fe ex-pojkvän tillika stalker som förstör allt, för han vill att Evie ska ge sig in i kriget mellan de goda och onda feerna.

I ärlighetens namn så hade jag helt glömt bort Paranormalcy serien och kommer knappt ihåg första boken så det var lite svårt att komma in i boken. Eller inte precis att komma in i den för i börjar gick det hur bra som helst, men sedan hände visa saker som fick mig att rota långt in i minnesbanken för att komma ihåg vad det var det egentligen handlade om. Men boken var ändå underhållande även om jag var lite konfunderad ibland och fick kolla upp några små saker på nätet, men boken var inte dålig och jag tror att problemet låg hos mig att den aldrig fick ett bra fäste hos mig, i alla fall denna gången.

Bokus | Adlibris

