Tags

bild 3För vad som känns som evigheter sedan så läste jag Stad av skuggor som handlar om en grupp semi mänskliga varelser som kallas för skuggjägare. Då jag inte fann boken så himla intressant läste jag aldrig fortsättningen.
Men för inte så länge sidan fick jag reda på att författaren Cassandra Clare hade skrivit en annan bokserie, The Infernal Devices, vilka böcker utspelar sig i det viktorianska London och som är som en slags föregångare till The Mortal Instrument böckerna.
Jag har, som ni vet, en svag punkt för böcker som utspelar sig i olika historiska perioder och därför så hade Clockwork Angel redan ett bra övertag över Stad av skuggor. Detta övertaget och min min magkänsla visar att jag hade rätt, för Clockwork Angel är en fantastisk bok som höll mig på helspänn nästan hela tiden och så har den karaktärer som osökt förde mina tankar till en av mina favorit bokserier, The Parasol Protectorate av Gail Carriger.
Jag ser så mycket fram emot nästan del i serien, Clockwork Prince.
Denna boken har ändrat mitt tycke för Clare lite grann då jag undvek hennes böcker efter The Mortal Instruments fiaskot men nu får jag ta och tänka om lite när det kommer till hennes litterära talanger tack vare Clockwork Angel.

Bokus | Adlibris

