Tags

imageAlice i underlandet är en av mina favorit historien av alla tiden och när fick syn på Alice i Zombielandet visste jag att jag bara måste läsa den.
Boken var verkligen en seg historia, det tog ungefär 170 sidor in innan saker äntligen började röra på sig, detta är om man bortser från bilolyckan som sker i första kapitlet. Det tar som sagt ett bra tag innan det tar fart och det som man sedan får må inte kännas så spännande på grund av den långa väntan. Själv så ville jag bara läsa klart boken så att jag kan ge mig på uppföljaren, Through the Zombieglass, men samtidigt vet jag att det var viktigt att läsa klart den första boken annars skulle nog uppföljaren kännas lite förvirrande och så skulle en massa tid gå åt att man försökte hålla reda på allt som skede, men som det är nu så kan jag bara njuta av resan.

Jag tror knappast att jag behöver påpeka att boken handlar om zombies, det är inte så att det står i titeln, och att huvudpersonen Alice sedermera bestämmer sig för att döda alla zombies för att hämnas på sin familj. Okej det med hennes familj kanske inte var så uppenbart men nu vet ni vad det är som driver historien, hennes döda familj och så det snygge men å så farlige Cole.

Jag vill också peka ut att boken utspelar sig i nutid, för jag hade väldiga problem en bra bit in i boken innan jag fick det bekräftat att det är i nutid som boken utspelar sig. Innan det var jag lite konfunderad när den egentligen utspelade sig…

Bokus | Adlibris

