Sista boken i serien om tjejerna på L.A. Candy. Jane och Scarlett är tillbaka som bästa vänner och står nu enade mot Madison. Madison å andra sidan tänker inte missa sin chans till att hamna i rampljuset och bli showens största stjärna, till sin hjälp har hon Jane tystnad som fungerar perfekt för då kan hon sprida sin egen version av händelserna och samtidigt få all sympati och om Jane försöker något så kommer hon bara verka vara en avundsjuk bitch. Men samtidigt finns det en mörk skugga över hennes tillvaro, personen som har fört utpressning mot henne kommer äntligen fram i ljuset och i ett försök att ta över makten kan Madison ha råkat sätta sig i en ännu värre sits.

Jag vet att Lauren försöker få Madison att framstå som något mer sympatisk efter att man får veta lite mer om hennes bakgrund men det fungerar inte riktigt, inte på mig i alla fall. För Madison är en sådan person som man kan ge nästan vilken hemsk bakgrundshistoria som helst men ändå väcks inte ens sympatier som i ett vanligt fall för man har det färskt i minnet vilken hemsk person Madison faktiskt är så det är bara väldigt bortkastat men det är ett bra försök till att ge Madison en ursäkt till varför hon är som hon är och jag är säker på att den kan fungera på andra personer.
Men vem vet kanske kommer min uppfattning om Madison att förändras lite när jag läser The Fame Game en bok som handlar om Madisons försök att hålla kvar sig i rampljuset, eller så kommer jag bara att heja på hennes nya fiende, risken finns.
Sugar and Spice ger böckerna om tjejerna i L.A. Candy ett slut som fungerar perfekt med det som har skett i de tidigare böcker och därmed ger läsaren en känsla av avslutning vilket visa böcker ha svårt med, speciellt om dem är sista boken i en serie eller om det är en fristående bok.

Bokus | Adlibris

