Tags

imageEn förkläd död vaktmästare dödad av en av lärarna är vad Harper Price får bevittna i badrummet på natten som skulle bli hennes stora kväll då hon krönts till skoldrottning. Istället så får hon men för livet då förutom den hemska och blodiga händelsen i badrummet så är den personen som finner henne i upplösningstillstånd redaktören för skoltidningen och hennes fiende David Stark.
Men det visar sig snart att minerna är inte alt som Harper fått med sig från kvällen, hon har även övertagit vaktmästarens uppdrag att skydda oraklet, vem det nu kan vara.
Allt hon vill är att vara stjärnan på debutant balen, inte tvingas i en kamp på liv och död med en bunt magiska snubbar.

Åh vad jag har längtat ett bra tag efter en bok som Rebel Belle, en bok som effektivt blandar en väldigt ironisk och träffsäker ung kvinnlig huvudperson som bor i ett fint sydstat samhälle, okej kanske inte det sista men det är något med boken som gör att den har något som fler andra böcker jag har läst på sista tiden har saknat. Kanske är det att Rebel Belle lyckas mixa ihop två olika saker som inte skulle kunna fungera bra med varandra och skapa en historia som är nästan skamlöst underhållande.

Jag vill så gärna läsa nästa del för det kommer väl en andra del för inte kan väl boken sluta som den gör, eller? *Kollar på nätet, ser att det att det kommer en till del och suckar lättat*.
Jag vill också gärna läsa fler av Rachel Hawkins böcker i framtiden för det som jag har fått se i Rebel Belle så verkar Hawkins vara en författare som faller mig i smaken.

Bokus | Adlibris

