Tags

Genom Dina Ögon (The Host, #1)Jag vet inte vad det var som fick mig att vilja läsa Genom dina ögon, visst så var Twilight boken inte så tokig men jag har har set delar av film, The Host, och den gjorde inget större intryck på mig.
Men hur ofta är det inte så att boken passar en bättre än filmen/tv-serien?
I alla fall i Genom dina ögon så är boken bättre än filmen, så mycket kan sägas nu direkt.
I början var det jobbigt att komma in i handlingen då den berättades av Vandraren, en slags utomjordisk parasit själ vars ras har tagit över jorden och de kroppar av de som bor här. Men när man har vant sig vid detta så går det hur bra som helst.
Vandrarens kropp Melanie Stryder är inte så medgörlig som de flesta andra, trots att Vandraren numera besitter hennes kropp så vägrar Melanies medvetande att lämna kroppen vilket leder till många dialoger inuti Melanies huvud, inte mist när Vandraren och Melanie är osams om vad att säga och göra.
Boken följer bådas kamp för att överleva och med tiden så börjar dessa två väldigt olika personer, och varelser att samarbeta med målet att överleva. Samarbetet går inte alltid smärtfritt då Vandraren faller för en kille som inte är Melanie kille, men samtidigt så blir Melanie väldigt sur när Vandraren, som är Melanie, kysser hennes kille.

Det är lite komplicerat allt ihop men om du, som jag, lyckas hålla reda på allt så får du en ovanlig historia som är underhållande och som i alla fall fick mig att börja tänka i annorlunda banor.

Bokus | Adlibris

