image (1)

Tio år efter Djävulen bär Prada har Andy Sachs gått vidare från erfarenheterna från Runway och efter att ha jobbat som journalist i ett par år startade Andy bröllopsmagasinet The Plunge tillsammans med Emily, ja den Emily som var hennes med sekreterare på Runway och något så nära som ärkefiende. Nu är stridsyxan nedgrävd och med de båda vid rodret börjar deras lilla magasin att arta sig riktigt bra. Så en dag dyker Miranda Priestly upp i Andys liv igen och anledningen är Andys tidning.

Jag fann Hämnden bär Prada mycket intressantare än Djävulen bär Prada men jag är ändå inte särskilt mycket mer förtjust i Andy Sachs nu som då och jag gillar fortfarande Emily lika mycket.
Jag fann början väldigt konfunderande men så insåg jag att det bara var Andys dröm men att börja en bok med en konstig, men som ända kan vara riktig är aldrig bra för antigen så blir läsaren konfunderad eller så får den fel uppfattning om boken. Jag kommer inte ihåg exakt när jag insåg att det bara var en dröm, men jag tror att det var när hennes fästman kommer ridandes på en vit häst och räddar henne från allt det hemska.

Precis som i Djävulen bär Prada så hade jag gärna velat att ha med mer av Emily, hon borde få en egen bok, men annars så var den oftast underhållande och fungerar bra som en sequel till original boken då den lägger till på ett effektivt sätt utan att förstöra något i första boken.

Bokus | Adlibris (engelska)

