bild
Efter att ha läst första boken i trilogin, Femtio nyanser av honom, kan jag verkligen förstå hysterin som omgivit Fifty Shades of Grey böckerna. En viktig sak för att få en bok att verkligen gå hem är att ha med personer som läsaren verkligen kan relatera och känna igen sig i, och boy känner jag igen mig i en av dem, nämligen Anastasia Steele som är den kvinnliga huvudpersonen.
Det är inte bara en liten likhet när det kommer till Anastasia, utan desto mer jag läste och fick reda om henne desto läskigare blev det då likheterna med mig själv blev oerhört lika.
Bland sakerna som passar in på mig är att hennes hår är helt hopplöst och därför sätter upp det i en hästsvans (samma här) och det faktum att hon föredrar böcker framför människor vilket gör att hon är lika anti-social och osäker på sig utseende som jag själv.

När det kommer till själva handlingen så föredrar jag bitarna när Anastasia och Christian inte håller på med sina ”mörka och konstiga” grejer, utan när man faktiskt får en djupare insikt i personerna och hur dem beter sig i det vanliga livet. Självklart så är hela grejen med den här serien att den är så centrerad runt S&M men för mig skulle boken vara så mycket bättre om man bara skruvade ner S&M bitarna lite grann och ger lite mer plats åt att få lära känner personerna utanför sovrummet.

Bokus | Adlibris

