bild

Carolines arv följer de två systrarna Beth och Erica när dem reser tillbaka till släktgodset. Tanken är att packa ner alla saker och sedan sälja stället. En dag när dem håller på att packa ner sin gammelmormor Carolines saker hittar Erica ett foto på Caroline med en liten pojke, ett foto som var taget innan Caroline gifte sig med systrarnas gammelmorfar. Fotografiet får Erica att börja undra och leta igenom arkiv på jakt efter Carolines förflutna. Kanske kan hon också få svar på vad som hände med kusinen Henry som bara försvann den där sommardagen.

Boken var lite väl förvirrande när det kommer till flera olika saker.
Först trodde jag att boken utspelade sig i England för att sedan tro att den utspelade sig i Irland. Men det visar sig senare att delvis hade rätt för delen som utspelar sig i nutid utspelar sig i England medans Carolines bitar utspelas i USA. Även om sanningen uppdagades så var det lite jobbigt att förställa sig vad som änder om man inte riktigt vet var man ska förställa det någonstans.
Sedan tycker jag att författaren Katherine Webb blandar in onödigt många småintriger och karaktärer som bara får mig att tappa allt intresse för boken då jag bara finner den stökig i brist på bättre ord vilket gjorde att jag aldrig riktigt brydde mig om vad som hände, det blev bara till en massa ord som jag läste men som jag inte riktigt registrerade då jag inte brydde mig om det jag läste.

Bokus | Adlibris

