Tags

bild 002Day och June är på väg till Las Vegas där rebellerna har en storbas, allt borde vara bra då dem har kommit hel skinnande ifrån Republiken och är på väg mot en ny framtid. Men det stora problemet är att även om ingen längre letar efter Day så letar Republiken efter June, hon är ju trots allt deras underbarn. Plus detta lilla faktumet att när de når rebellerna så kommer det att kosta för deras skydd och två unga rymlingar har knappast någon förmögenhet med sig. Kommer dem att klara sig och bli en del av rebellerna?

Jag gillade verkligen första boken i serien, Legend, och när jag hade läst klart den så ville jag läsa fortsättningen. Men så blev det inte för jag hade andra böcker före i kön och efter ett tag glömde jag bort Prodigy och hela världen runt Day & June. Men så för någon vecka sedan så kom jag att tänka på dem och genast beställde jag Prodigy och än en gång längtade jag efter att få läsa den.
Saken med böcker är att det kan nästan vara lite farligt att ha förhoppningar på dem. För antligen kan de vara jättedåliga eller så kan man uppfatta dem som dåliga trots att de egentligen inte är det men man haft sådana höga förhoppningar om dem.
Tack och lov så visade det sig att Prodigy inte alls är en besvikelse då jag finner boken om inte mer spännande än Legend. För i Prodigy får själva handlingen samt Day och Junes relation en allt större plats i boken då alla bakgrunder och större delen av introduceringarna har vi redan fått i Legend. Detta gör att Lu kan gå djupare i både utvecklingen av händelser och

huvudpersonerna personligheter vilket gör dem mänskligare och handlingen mer nyanserad.
Efter intrigerna som speciellt hände i slutet av boken har gjort mig uppladdad för sista boken i serien, Champion. Förhoppningsvis så glömmer jag inte bort den eller har allt för höga förhoppningar om den även om det kommer att bli svårt att inte ha det då både Legend och Prodigy är smått briljanta.

Bokus | Adlibris

