image (9)
Sedan hennes mor dog i rödsot har Maria levt hos familjen Bielke och när frun och dottern Juliana reser ner till Skåne för att hitta en passande partner till Juliana som faller modern i smaken. Detta borde inte bli så svårt då det inte finns mindre än tre adliga unga män på Borgeby slott. Desto mer tid Maria spenderar på Borgeby desto mer gräver hon i något som flera vill att hon ska hålla sig borta i från, men det stärker bara hennes nyfikenhet.

Jag gillade Fridas böcker Charlotte Hassell och Polarnatt väldigt mycket och även om Den vita frun inte är lika bra som dem så är boken mycket bättre än en hel del böcker jag har läst på senaste tiden. Boken hänger på sätt och vis i hop med Charlotte Hassell då en person som finns med i den, Dorothea Bielke, är en av de centrala personerna i Den vita frun. Boken hade en handling som jag verkligen gillade vilket gör att Frida Skybäck ligger bra till bland författarna jag läser, med tre böcker av fyra som jag har gillat.

Adlibris

