Tags

bild 003Handlingen i Revelations är bättre än i Masquerade och om Schuyler inte hade tagit upp så mycket plats i boken skulle boken vara riktigt, riktigt bra då även om Bliss inte är min favorit fortfarande är en vettig människa (eller vampyr som hon verkligen är) och jag fann mig genuint intresserad av att få reda på vad det är för hemsk, mörk hemlighet som berör henne så mycket.
Slutet är som en fyrverkeri show, mycket händer på en väldigt kort tid och man försöker samtidigt båda ta in allt som händer och vad detta nu betyder för alla inblandade. För det som sker i slutet får mig att vilja läsa nästa bok så fort som möjligt då jag vill se hur detta påverkar allt hemma i New York (‘fyrverkeriet’ är i Brasilien).

**Nedan är bara en massa om ur mycket jag ogillar Schuyler, inget viktigt så om du inte vill läsa det gör inte det**
Schuyler har verkligen dalat så mycket mellan första boken i serien och Revelations. Jag vet att hon är hjältinnan och att man ska heja på henne men jag finner henne bara irriterande och omogen, plus måste hon verkligen ha både Oliver och Jack? Hon är så egoistisk. Visst Mimi kan också klassificeras som egoistiskt men det hon gör det gör hon för det större sammanhanget och för att rätta till det som Schuyler förstör. Alla kan gör misstag, men till skillnad från Schuyler så lär de flesta sig från misstaget vilket Schuyler aldrig verkar göra. Detta gör det svårt att tycka om henne och känna med henne nu när hon måste bo hos Force familjen och ha Charles som bossar med henne.

Bokus | Adlibris

