image (3)
Marie Sharp fyller snart 60 vilket betyder att hon går i pension och får ett frikort på tunnelbanan. Till skillnad från många andra i samma ålder har Marie inga problem med hur gammal hon är, hon vill försöka hålla sig ung och vara stimulerad, hon är nöjd med den som hon är.

Titeln är roligare än själva innehållet i boken vilket jag tycker är lite tråkigt då titeln gav mig intrycket att boken skulle vara lika rättfram och rolig som titeln, texten på baksidan förstärkte också detta intryck ännu mer vilket gjorde att jag blev lite besviken på självaste boken. Kanske är det så att dagboks formen gjorde något med humorn eller så är jag helt enkelt bara för ung för att uppskatta det Marie berättar i sin dagbok, kanske dyker humor magiskt upp när jag är en gammal dam själv.

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

