image (1)
När hon var ung var hon en framstående skådespelerska och hon hade en affär med den Irländska dramatikern John Millington. 1952 är Molly Allgood utblottad och alkoholiserad och på hennes vandring genom den sönderbombade staden får vi i tillbaka blicka uppleva Molly förflutna.

Precis som jag har haft en tendens att inte läsa böcker av svenska författare så har jag även haft en tendens att inte läsa böcker av manliga författare, självklart med några få undantag, något som jag försöker att ändra på. Joseph O’Connors bok lät väldigt lovande till att börja med men sättet som boken är skriven på gör att jag inte kan finna boken varken spännande eller intressant. Jag hänger med i handlingen men kan trots detta inte riktigt få något grepp om den, eller känner för någon av de olika karaktärerna som påverkas.

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

