Tags

bild 002Jag tyckte att handlingens ändring av riktning var imponerande i Bloodlines, men den är inget när det kommer till andra boken i seriens, The Golden Lily, ändring av riktning. Men i The Golden Lily förväntar man sig nästan förändringen av handlingen, i alla fall gjorde jag det. Men trots detta blev jag ändå lite imponerad av hur lätt och smidigt författaren Richelle Mead väver in nya händelser som berikar historien och håller fast läsarens intresse.

Alkemisten Sydney Sage poserar fortfarande som student på den fina internatskolan i Palm Springs, tillsammans med bl.a. sin före detta vampyr skyddsling Jill Dragomir och hennes nu varande beskyddare Angeline, en ung kvinna som växte upp i ett litet annorlunda samhälle…
Strigorina är fortfarande ute efter att lägga sin tassar på Jill och på så sätt ta över vampyrvärlden men dem är inte riktigt Sydneys största problem, inte för tillfället i alla fall. Hon måste se till att Angeline inte blir avstängd från skolan, och behåller sin sanna natur hemlig för alla omkring henne, samt hennes första förhållande med en kille, som inte är Adrian. Suck.

Ett problem jag har är att det finns en hel del olika personer med i historien och det blir emellan åt ganska svårt att hålla isär dem och även komma ihåg vem dem är nu igen. De viktigaste personerna, Sydney, Jill, Adrian, Eddie ect. , kan jag rabbla i sömnen men de andra är mest som gråa varelser i bakgrunden utan något ansikte eller något som skiljer dem från de andra som är där bak.

Bokus | Adlibris

