image (6)
I den lilla staden Bascom, North Carolina har familjen Waverly alltid setts som en konstig familj med märkliga förmågor. Deras mat med blommor från äppelträdet är genomsyrade av särskilda krafter och äppelträdet själv sägs kunna sia om framtiden. Claire Waverly är den som har hand om huset och trädgården nu för tiden och hon gör ett utmärkt jobb, men dagen då hennes syster Sydney dyker upp på trappan med sin lilla dotter Bay förändras allt.

Boken var inte vad jag förväntade mig, men den förvånade mig på ett sätt som bara kan vara positivt. Man får läsa om personer som man inte finner helt omöjliga att bry sig om även om visa av personerna hade jag helst sluppit. Boken är lite som en mystisk kaka, man vet inte om man gillar den eller inte fastän man har smakat på den, så man tar en bit till men man vet fortfarande inte och desto mer man försöker bestämma sig desto svårare blir det att bestämma för man vill veta om kakan var god eller inte. Nu har jag läst den, och jag lägger nog den här boken långt bak i hyllan där den kommer att ligga till vem vet när.

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

