Tags

bild 004Ett offer, det är det som krävs för att balansen ska återställas annars kan världen gå under.
Detta skulle vara jobbigt för vem som helst men lägg till att man är en High School student och ens flickvän tillhör en familj av casters vars mamma praktiskt taget är ondskan själv, välkommen till Ethans värld. Ethan är en pojke som till skillnad från sin flickvän Lena och sin bästa vän Link, som är en halv incubus, inte har några speciella förmågor att skryta med, om man bortser hans psykiska länk med Lena. Det är en annorlunda förmåga men det ingen du skulle vilja ha en fajt om jordens undergång. Sedan det som genomsyrar hela boken är vem som ska offras och hur man ska kunna stoppa detta.

Boken är bättre än tvåan men inte lika bra som första boken men den är inte så långt ifrån. Jag gillar Lena och Ethan, det är ingen tvekan om det men jag vet inte riktigt hur jag känner för Ridley och Link, jag gillar Ridley på ett älska-hata sätt men gillar inte Link alls av någon konstig anledning vilket ger mig lite huvudbry.
En person som jag verkligen inte gillar och önskar att marken skulle kunna öppna upp sig och svälja henne är, inte Sarafine, är Liv. Åh vad jag stör mig på henne, hon är inte elak som Ridley utan bara väldigt jobbig och hon går verkligen inte hem hos mig.

Bokus | Adlibris

