image (7)
Barbara har fyra väldigt olika döttrar och när hon får veta att hon har cancer ställs hon inför uppgiften av att på ett bra sätt ta farväl av dem, hon bestämmer sig för att skriva brev till dem där hon berättar allt, och då menar jag allt. Sanningen kommer fram och vänder upp och på tillvaron för flera av dem i deras redan problematiska liv.

Jag hade aldrig läst en bok av Elizabeth Noble innan Vad mina döttrar bör veta och därför hade jag ingen aning om vad jag kunde förvänta mig att författaren. Boken skildrar på ett bra sätt de olika medlemmarna i en familj och hur olika dem är, samt på vilka sätt dem bearbetar sorgen av att förlora en människa som de alla älskade innerligt. Själva handlingen gillar jag men jag bryr mig däremot inte särskilt mycket om de olika breven som Barbara har skrivit då de flesta är ganska tråkiga även om det finns några som verkligen intresserad mig.

Bokus | Adlibris

