Tags

bild 005Masquerade tar upp där Blue Bloods slutar, inte exakt samma minut men det har inte skett något tidshopp mellan böckerna så. Schuyler befinner sig i Venedig på jakt på sin sedan länge försvunna morfar efter hennes döda mormors sista önskan. Med sig har hon sin bästa vän Oliver på sin jakt på sin släkting som hon inte ens vet hur han ser vilket gör allt lättare, för inte bara har han varit borta i flera årtionden utan ingen vet ur han ser ut.
Samtidigt i New York har Bliss ego blivit lite väl för stort då hon tror att hon är så cool då hon är en modell, jag känner med Mimi det gör jag verkligen.
Sedan hamnar dessa tre i luven på varandra samtidigt som Silver Bloods fortfarande hotar dem, eller något sådant då jag av någon anledning inte registrerade särskilt mycket av själva historien.

I recensionen av Blue Bloods var jag nästa i en trans av glädje då jag gillade alla tre huvudpersonerna vars perspektiv som vi får följa genom boken och självklart var det vettigt att jag var så glad över detta för när det är flera olika personers perspektiv i en bok så gillar man bara en eller ett par, men aldrig alla.
Varför tar jag nu upp detta kan man fråga sig själv. Svaret är lika lätt som 2+2=4, det tog inte så många sidor in i Masquerade innan man Schuyler visar sig sitta på väldigt höga hästar och även om det inte är något större fel på Bliss så är jag inte längre så förtjust i henne då hon väljer Schuylers sida framför Mimi. Som ni nog kan misstänka som stöttar jag den tredje huvudpersonen Mimi mest av de tre. Jag är säker att flera personerna som läser dessa böcker finner Mimi jobbig och älskar Schuyler och jag vill påminna att detta är min personliga åsikt och ni behöver inte börja skälla på mig för att kanske dissar eran favoriter. Alla tycker inte likadant så enkelt är det.

Bokus | Adlibris

