image (3)
Helen är hals över huvudet kär i sin gifta boss Matthew, för skulle hon annars ha stått ut med att vara hans hemliga älskarinna i fyra år. Hon kan inte hjälpa att vilja ha Matthew helt för sig själv, men när han bestämmer sig för att berätta om förhållandet för sin fru och flyttar in hos Helen. Men att ha Matthew dygnet runt får Helen att i panik undra om hon bara älskade tanken på honom och spänningen deras hemlighet gav, nu verkar det bara finnas ett alternativ kvar. Hon måste dumpa Matthew.

Män kan vara väldigt jobbiga och jag kan förstå Helen, jag hade inte heller stått ut med Matthew så som han beter sig. Fast boken försöker helt klart få läsaren att sympatisera med Helen och Fallon kunde inte göra det ännu tydligare. Visst alla gör misstag, det är bara mänskligt och vi lär från våra misstag, men att använda att hon endast är mänsklig som enda ursäkt för hur Helen har betet sig de senaste fyra åren är lite väl magstarkt.
Hela konceptet med att trycka på mig att jag ska tycka om Helen och avsky alla andra funkar inte med mig, den var bara för påträngande med ett tråkig handling som aldrig tar fart.

Bokus (engelska) | Adlibris

