Dags för förändring är en fortsättning på Erica James bok En nypa frisk luft, en bok som fann mycket underhållande. Så mina förhoppningar på Dags för förändring var inte små om än inte allt för höga, jag är ju trots allt en vettig människa.

I Dags för förändring handlar det om Hilary, en karaktär som man inte fick veta så mycket om i En nypa frisk luft och som jag faktiskt störde mig lite på då hon försökte vara en martyr och bestämma över sin systers liv. Men i Dags för förändring får vi inte bara veta mer om henne, på sätt och vis får vi under huden på henne och på detta sätt får vi som läsare en helt annan syn på henne, i alla fall fick jag det då hon är en kvinna som vill verka att allt är perfekt men att under hennes ‘perfekta’ yta finns en människa av kött och blod som har en massa funderingar och rädslor.

Handlingen cirkulerar runt att hennes man har varit otrogen och hur Hilary måste bestämma sig för hon ska hantera situationen, ska hon bara blunda för allt som grannen Cindy eller ska hon ta sin nya väninna Georgias råd om att ställa sin make David mot väggen med chansen att hon kan förstöra allt hon har då hon inte kan vara helt säker på att han verkligen har varit otrogen.

Som om inte detta vore allt så är Hilarys dotter Becky dessutom på god väg att bli en manipulativ översittare och Hilary måste lära sig att säga till sin dotter på skarpen och inte bara låta henne gör som hon vill.

X Caroline

