bild 002

Det jag hade förväntat mig innan jag läste boken var en psykologisk thriller om en ung man med en besatthet av en vacker ung kvinna som själv har ett mörkt förflutet. Detta är inte en helt fel uppfattning då även min vän, efter att ha läst baksidestexten, tänkte i samma banor. Om du också tänkte likadant så kanske boken inte är för dig, det finns en chans att du kommer att bli besviken.

Vad är då Abby hemska förflutna? En massa hemskheter åker nog igenom din hjärna just nu. Svaret är att hon är dottern till en pokerspelare i Las Vegas som var jättebra för att sedan bli jättedålig och skylla detta på sin egen dotter. Även om detta kanske inte är den värsta som en ung kvinna kan ha råkat ut för kan jag förstå Abbys kamp för att dölja detta och försöka starta om på nytt där ingen vet att hon är dottern till en man som inte drar sig för att be sin dotter betala sin skuld på ett par tusen och när hon vägra använda hennes,onödiga, skuldkänslor mot henne.

Även om Travis olagligt så är han en sådan mjukis och romantiker på insidan men detta stoppar inte honom från att göra ett par tvivelaktiga beslut i sina relationer.

Handlingen var lite rörig och ointressant och slutet var bara för ‘gulligt’ så det förstörde det lilla gillande jag hade fått för boken. Bara sådär försvann det och fick mig att bli lite ledsen, för bokens brist på en bra handling och för att den lovade mer än vad den kunde leva upp till.

Bokus | Adlibris

