bild

Jag trodde att boken skulle vara som en bra chick-flick där huvudpersonen, den som förstöra bröllopet, använder en massa fräcka och ibland rent av elaka sätt för att stoppa bröllopet som dem av någon anledning inte vill ska genomföras (kär i brudgummen, kär i bruden, en gammal fejd osv.) men Amandas bröllop ger mig inget av detta, så det är inte konstigt att det tog så lång tid för mig att läsa klart boken, min hjärna sa hela tiden åt mig att boken är inte värd att jag ska genom lida detta. Men då jag är som jag är läste jag ut boken trots att det fanns betydligt bättre böcker jag hade kunnat läsa.

Melanie Pepper bor i London är en av många unga tjejer som försöker intala sig själva att livet är bättre när man är singel, trots att man är det för att ens pojkvän flyttade till USA för att främja sin musik karriär. När barndoms vännen Amanda ringer och säger att hon ska gifta sig tar Melanies liv ett nytt djupdyk, för inte bara för att Amanda är den tjejen som alltid har haft allt utan för att hon ska gifta sig med Fraser, som trots att han är blåblodig går i gamla Converse och hans slott är förfallet. Men då Amanda är som hon är så är det titeln hon är ute efter vilket retar gallfeber på Melanie som själv har en förälskelse på Fraser. Nu måste bröllopet stoppas och till sin hjälp har hon Frasers bror Angus.

Boken är så dålig att jag aldrig skulle kunna finna den bra. På baksidan säger boken att människor som gillar Fyra bröllop och en begravning och Bridget Jones dagbok, om detta är sant hoppas jag att jag aldrig känner dessa människor som tycker att boken faktiskt är bra.

