bild 005

Hm, det har blivit en hel del böcker med vampyrer i den senaste tiden har jag märkt och här kommer ännu en, Stargazer. Stargazer är inte första boken i serien men precis som med Vampire Academy boken fungerar det ändå bra då man hänger med i historien som om det hade varit vilken bok som helst.

Bianca är en vampyr, faktiskt så är hon dotter till två vampyrer så hon måste vara en vampyr även då hennes krafter inte har synts till än, det är lite besynnerligt att personerna i hennes närhet faktiskt tror på detta faktum och även hon själv när det är fysiskt omöjligt för vampyrer att fortplanta sig.

Efter händelser från första boken, som jag inte ha en blekaste aning om vad de pratar om, så är hennes kärlek/pojkvän? Lucas (en vampyrjägare) inte längre kvar på skolan (som är en vampyrskola, inte undra på att dem ville ha honom där längre), utan strövar omkring i det fria och deras relation är så ‘hemsk’ att Bianca måste dölja att hon fortfarande har kontakt med honom. Men hon ger aldrig upp hoppet och detta stör mig lite, i alla när det kommer till Biancas på sätt och viss beroende av Lucas då hon gör allt för att vara med honom trots att han är en gigantiskt dumbom (nu är jag snäll) trots att hon har en lika snygg och mycket bättre kille i skolan. Jag skulle välja Balthazar vilken dag som helst trots hans fåniga namn. Andra halvan av boken fokuserar förutom Bianca/Lucas även om en ande/spök varelser som verkar vara ute efter Bianca, mer kan jag inte säg utan att avslöja et par viktiga saker som händer i boken och det skulle ni inte gilla, tro mig.

Bokus | Adlibris

 

