gig

Flora’s Lot är en charmig liten historia om nyckfulla katter, försöka står för den man är och visa alla andra att man faktiskt kan något samt en romans som inte går riktigt åt rätt håll. Direkt när jag såg boken visste jag att det var något med den, kan har varit att den verkade hade en hel del katter med i sig och något som alltid faller mig i smaken är komedier med katter. Trots detta blev jag allvarligt talat lite förvånad över hur mycket jag faktiskt kom att gilla boken, för även om den verkade intressant på baksidan har jag flera gånger råkat ut för att boken kan vara väldigt, väldigt tråkig på insidan oavsett hut lovande handlingen verkar vara till en början.

Flora är en London tjej som far ner till landet för att gå med i familjens Antik företag. Antika saker är inte precis Floras talang eller intresse och hon är ganska mycket av en storstads tjej. Men då en farbror lämnar hans del av Stamza & Stanza till henne beslutar sig Flora att ge det hela en chans. Men det blir inte lätt då hennes kusin Charles som har skött om företaget i flera år inte är så förtjust i nykomlingen som råkar äga 2 % mer i företaget än han trots att det är han som har ägnat hela sitt liv åt det. Kanske hade Flora kunnat charma honom rejält och fått honom att ge henne en chans om det inte hade varit för hans bossiga fästmö Annabelle som hatar Flora direkt sedan det ögonblicket hon gick in genom dörren. Så Flora måste nu bevisa att hon inte alls bara är en söt flicka i dyra kläder utan faktiskt någon som förtaget kan ha användning av samtidigt som hennes älskade katt Imelda väntar kattungar.

Jag gillade inte Annabelle och Charles i början av boken, jag blev faktiskt ganska irriterad på dem. Men efter hand då handlingen gick framåt och man fick reda på mera om de olika personerna började mitt omdöme om Charles att ändras lite grann, att han kanske inte är en så tokig person trots allt utan bara blir bossad omkring av sin fästmö.
Flora är en charmning person och att hon gillar katter är ett stort plus i sidan, speciellt om katten i fråga har fått något av en personlighet vilket gör allt mycket roligare.

Bokus | Adlibris

