Sista brevet från din älskade är den näst senaste utkomna boken av författaren Jojo Moyes som jag sedan tidigare har läst Sophies historia av. När det kommer till Sophies historia så gillade jag första biten om Sophie men inte andra som följer en ung kvinna i nutiden. Sista brevet från din älskade är en mycket mer samlad bok och större delen följer Jennifer Sterlings liv i 1960-talets England.

Många böcker har en tendens att hoppa mellan olika tider och händelser på ett oannonserat sätt att det tar ett tag innan man vet vad som egentligen har hänt (vissa vet inte ens trots att man har läst klart boken.) I Sista brevet från din älskades fall är händer detta med delar av Jennifers historia, även om det vanligtvis sker mellan nu och då tid, och hoppar mellan olika tidpunkter före och efter hennes minnesförlust efter en bilolycka.
Handlingen är helt okej, men boken tappar mitt intresse ibland, speciellt vid slutet då jag inte längre finner något intresse i handlingen.

Jennifer Sterlings historia är inte bättre än Sophies, men då bokens handling håller sig på en jämn nivå genom stora delar av 491 sidorna så får jag säga att Sista brevet från din älskade är bättre än Sophies historia.

X Caroline

Bokus | Adlibris

 

