From Hell två av böckerna i Hell serien och är en samling på 5 noveller av välkända ungdoms övernaturligt författare.
Anledningen till att jag har döpt detta inlägg till From Hell är då både två av böckerna jag har läst har haft detta i titeln; Prom Nights from Hell och Kisses from Hell, den tredje boken heter Love is Hell och den har jag tyvärr inte läst.

Böckerna innehåller som sagt fem olika noveller som handlar om ett visst ämne skrivna av fem författare som många tonårs tjejer känner igen, där ibland Stephenie Meyer, Meg Cabot, Melissa Marr och Richelle Mead. Vad berättelse i böckerna kommer handla om kan gissa på titeln.

För att se vem som är bäst av dessa två böcker har jag gjort ett litet test:tabel
Som ni ser så vinner Prom Nights from Hell med en poäng.
Jag vet att det kanske är lite för få kategorier men dessa var de enda jag kunde komma på just nu.

Prom Nights from Hell var den första av böckerna jag läste och jag måste säga att den är bättre då alla historierna har något i dem sm gör att jag kan i alla fall gilla dem medans Kisses from Hell bara hade tre som var helt okej och en som jag inte vet vad den ville säga egentligen.

 

X Caroline

