Tags

gigKaylee har mycket på sin talrik för tillfället, hon har en före detta hellon proxy Alec boende hos sig vilket inte är lätt för någon av dem då Alec har spenderat 26 år hos Avari vilket gör att han är 45 på insidan men ser ut som 19 på utsidan vilket tillsammans med hur mycket världen har förändrats sedan 80-talet inte gör det lätt för honom att passa in. Sedan vet Kaylee inte riktigt hur allt står till i förhållandet med Nash, hennes kanske-pojkvän. Situationen blir inte bättre av att Nashs ex-flickvän till mara (hon är en slags levande mardröm) Sabine dycker upp på skolan med sikte på att ta tillbaka Nash. Som körsbäret på toppen är hellionen Avari ute efter henne vilket gör att hon aldrig kan vara riktigt säker på något eller någon…

Jag gillar Sabine, jag gillar även Kaylee men i boken dras jag mer mot Sabine då Kaylees uppträdande inte riktigt faller mig i smaken. Visst kan man debattera Sabines uppträdande men tydligen har hon alltid varit så är vilket gör det lättare för mig att acceptera hur Sabine beter sig till skillnad från Kaylee. Jag tror att i dettanu passar Sabine Nash bättre, missförstå mig inte jag shippar Kaylee och Nash sedan första boken men som situationen är nu passar han bättre med Sabine, för som Tod säger de är två halvor som tillsammans blir en hel.

En sak i boken som verkligen får mig att baxa till är det hellionen Avari kan göra då han helt enkelt tar kontroll över en person när den sover. Detta visade han prov på redan i förra boken men i denna bok kan man inte komma undan det. Han kan helt sonika ta över vilken kropp som helst och göra vad som helst men när personen vaknar har dem ingen aning över huvud taget vad som har hänt. Jag finner detta super läskigt och inte lite obehagligt, jag vet att detta är påhittat men bara idén att man i framtiden kanske kan göra detta skrämmer mig lite då vem som helst kan bli ett livs levande ”sändare”.

Kommer Sabine att vara med i nästa bok? Det verkar som det vilket gör mig glad vilket är väldigt konstigt för vanligtvis brukar jag inte gilla en person som Kaylee och en som Sabine på samma gång men i Soul Screamers finns det plats för båda två.

Bokus | Adlibris

