gig

Det visade sig att Sookie misstänkte rätt, hennes bror Jason blir en werepuma vid fullmåne vilket gör att han nu blir misstänkt för att döda hamnskiftare, anledningen till misstänktheten är enkel de tror att han vill ta hämnd på dem som gjorde honom till en av dem. Dessutom dör varulv ledaren vilket gör att två andra medlemmar nu måste slåss för att utse vinnare där en är pappan till en av Sookies vänner medans den andra är en varulv som inte är särskilt förtjust i Sookie och som inte drar sig för att fuska. Vem kommer att bli den nya ledaren och vem är det som dödar hamnskiftare?

Jag gillar känslan i handlingen, men av någon anledning gör den det inte lätt för mig att skriva en recension om den för jag fick inga känslor eller reagerade på ett speciellt sätt när jag läste den och nu nr jag ska skriva om den så kommer ihåg väldigt lite från handlingens medans jag fortfarande har Död i andras ögon i klart minne. Så påminner genom detta mer om bok nummer 2 och 3 än den fjärde boken vilket är lite tråkigt då jag står vid ett vägskäl då jag veta vad som händer till Sookie, samt vilket form av livsfara hon utsätts för som börjar bli ganska vanligt för henne, men jag vill inte läsa flera böcker som den här som lämnar mig som om boken bara råkade stötta på mig, att jag bara uppfattade den när jag snabbt vände mig om och minnet som finns är suddigt för jag vill läsa Sookie böcker som lever upp till mina förväntningar.

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

