Nicholas Sparks är en författare som jag inte kan säga att jag gillar då han skriver väldigt, enligt mig, fåniga kärleks berättelse som ligger till grunden för ännu sämre filmer. Ett undantag är dock Jag sökte dig och fann mitt hjärta (Eller Dagboken som den heter i nyutgåvor) en bok som skiljer sig från de andra Sparks böckerna. Trots att boken hoppar lite så man blir förvirrad var i tiden handlingen utspelar sig just nu och ett slut som både är lite sorgset men som ändå värmer, då man ser ett exempel på att kärleken är starkare än allt, gör boken något med mig som jag inte riktigt kan förklara. Boken visar hur svårt kärlek kan vara och hur smärtsamt det är att förlora någon man älskar får ändå boken mig att tro på att kärleken är något värt att ha och känslan boken har gett mig påminner lite om den jag får efter att ha sett den franska filmen Livet som Tre.
Dagboken ligger grund för filmen The Notebook med Ryan Gosling, passar perfekt som Noah, och Rachel McAdams och är en av dem filmerna som man inte riktigt vill erkänna att man tycker om så mycket som man faktiskt gör.

X Caroline

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

