Killar, grodor och magiska kyssar av Sarah Mlynowski är en av mina favorit böcker, alla kategorier. Boken är en väldigt rolig berättelse om 14-åriga Rachel som bor med sin mamma och lillasyster sm båda råkar vara häxor vars två fokus ligger vid kärleken till Raf, samt kossorna i gymnastiksalen. Även om boken är väldigt charmig så det som gör boken till en favorit för mig är att den är den sortens bok som man kan ta fram, läsa och bara njuta oavsett hur jag mår eller någon annan faktor.

Boken är en fristående fortsättning och det var inga problem för mig att komma in i Rachels värld men jag har velat ända sedan första gången jag läste klart boken att få veta hur allt började. 6 år senare lyckades jag jag hitta de första boken BH:ar, bröllop och besvärjelser så jag nu läst hur allt började och jag måste säga att jag föredrar den andra boken. Det är inget fel på boken men den ger mig inte samma känsla när jag läser den som Killar, grodor och magiska kyssar. Jag tror att det är avsaknaden av kor i gympasalen…

Men anledningen till att jag ville läsa boken var så att jag kunde se var allt började och nu har jag fått göra det, boken innehöll allt jag hade förväntat mig att den skulle innehålla men nu när jag har läst den och fått all bakgrundsfakta kommer jag inte att läsa om den, jag har fått det jag har velat från den.

X Caroline

