gg 004

Som jag skrev på slutet av recensionen av Hot Six att jag hoppades att jag skulle finna Seven Up bättre och lättare att ta till sig men när jag nu har läst klart boken kan jag bara säg att den är precis likadan som Hot Six vilket gör att jag inte tänker läsa fler böcker i serien som verkade så lovande på pappret och alla beröm på baksidan fick mig att tro att jag verkligen skulle gilla boken, att den skulle vara något för mig. Tyvärr blev det inte så vilket gör mig lite ledsen och aningen besviken.
Men för er som vill veta vad denna bok handlar om tänker jag nu berätta det för er, vem vet kanske ni finner det lättare att ta till sig boken.

I Seven Up ska Stephanie än en gång fånga en kille som har struntat att komma till domstolen och precis som med killen i Hot Six vill han verkligen inte bli fångad och gör därmed allt för att undvika detta. Stephanie jakt på denna snubbe pågår genom hela boken, man tycker att hon borde ha lärt sig något efter det som hände i Hot Six och kanske det har hänt i de fem böckerna före det då jag efter att ha läst två böcker i serien finner att dem följer samma mönster till punkt och pricka vilket gör att boken bara känns som samma bok men med några bitr bortagna och några andra som har lagt till. I boken finns också en debatt med Stephanies mor, den något förvirrande kanske kärleks triangeln med ha snubben hon typ är förlovad med och Ranger, cat fight på kontoret mellan Joyce och någon av tjejerna. Så ungefär samma som i Hot Six.

Bokus | Adlibris

