gg

Cathy Hopkins böcker om de fyra vännerna Izzie, Nesta, TJ och Lucy är några av mina favoriter böcker när jag var lite yngre och tycker fortfarande om att plocka fram böckerna då och då för att läsa dem då jag även nu finner dem roliga att läsa.
Härom dagen såg jag en bok av Hokins som jag aldrig har noterat förut, troligtvis då den är på engelska och jag för några år sen inte läste böcker på engelska men nu har jag läst den och nu ska jag berätta vad jag tyckte om den.

Sedan hennes mamma dog har Jess och hennes äldre bror bott hos sin mormor och har besökt deras pappa på helgerna, men när deras pappa får jobb som föreståndare för dem nya trendiga bostadsområdet där alla som flyttar in är väldigt välbärgade blir Jess och brodern Charlie tvungna att tillsammans med sin pappa bo i en av lägenheterna vilket trots allt inte är så farlig för vem vill inte ha kändisar boende runt hörnet? Dessutom kan dem gå kvar i sin gamla skola vilket är bra även om det kan bli lite problematiskt för Jess när det kommer till hennes vän Pia.

Hur skulle du reagera om du helt plötsligt bodde på samma ställe som en massa rika och kända människor? Själv skulle jag nog reagera som Jess, jag skulle försöka göra mig så osynlig som det går och om det fans någon snygg kille så skulle jag sukta efter honom så det skulle vara precis som vanligt.
En sak som jag har gemensamt med Jess är att vi båda har katt men till skillnad från mig så får Jess katt inte följa med till den nya lägenheten och det är i detta ögonblick som verkligen kan relatera till Jess då jag vet hur jag skulle känna om jag blev tvungen att lämna min katt om jag skulle flytta.

Vi får inte se eller veta särskilt mycket om hennes bror Charlie men av den man får reda på kan jag bekräfta att han låter som vilken storebror som helt, så inget intressant där alltså. När vi nu går vidare till Jess pappa så är han inte alls hemsk om det kan veta så när han tvingar dem att flytta för av det lilla vi få se av honom verkar han bry sig om sina barn även om han inte vill ha en katt boende hos sig.

Stilen i boken påminner väldigt mycket om kompisar, kyssar serien vilket är bra, jag tror till och med att dem kanske kan utspela sig i samma universum. Vem vet, i någon bok kanske någon från dessa två böcker möts, jag skulle verkligen vilja läsa den boken.

Bokus | Adlibris

