gg

Handlingen känns väldigt Disney Chanel original movie då den följer samma mönster som i princip alla sådana filmer jag har sett under mina Disney Chanel dagar. Franny Baker och Alice är bästa vänner för alltid, eller till musikern Louis Allen kommer emellan dem och dem blir bittra rivaler som aldrig kommer att kunna förlåta varandra, eller?

Frannie är huvudpersonen i boken och den som måste dras med bitchen Alice som är den typ av person som skulle knuffa någon framför en buss, vars största dröm är att bli modedesigner vilket gör att hon tar en modekurs på universitet och det är här hon möter och faller för Louis, sångaren i ett halv dant band. Frannie är den typiska hjältinnan, den lite blyga, inte så snygg tonåring som har en snyggare och mer populär bästa vän men som skulle kunna få fler vänner om hon bara dumpade sin så kallade bästa vän för människor som inte skulle hugga henne i ryggen när dem bråkar om en kille, eller som i Frannys fall hennes hår.

Boken ställer de åh så klassiska frågorna är en kille värt mer än deras vänskap (om Alice är din bästis så är svaret ja), hur långt är man villig att gå för att fånga en killes hjärta och är det inte alltid bäst att vara sig själv och stå på sig när någon är taskig mot någon man tycker om?

Jag har under en längre trott att Sarra Manning bara skrev vuxenböcker och efter att ha läst denna ungdomsbok håller jag mig till hennes vuxenböcker när jag ska läsa något av henne i framtiden.

Bokus | Adlibris

