Tags

ggPå deras femte bröllopsdag försvinner Amy spårlöst och hennes make Nick är den som pekas ut som gärningsmannen. När polisen sedan hittar Amys dagbok är det inga fina bilder hon har målat upp av Nick den senaste tiden. Hela historien får pressen att bli som tokiga och med hela nationens ögon på sig måste han hitta ett sätt att bevisa att han inte har gjort dådet, men är han verkligen säker på det?

Många finner nog Amy som en bitch men jag gillar henne, utan henne skulle historien vara väldigt tråkigt och jag har en svag punkt för ondskefulla kvinnor som är smartare än sin omgivning och lyckas manipulera allt även om dem inte längre är där. Tänk Allison DiLaurentis från Pretty Little Liars.
Nick däremot har jag ingenting övers för, precis som för hans tvilling Go. Båda två kan gå och dra något gamalt över sig och jag kunde inte bry mig mindre om honom.

Gone Girl är boken som är för frestande för att motstå och som sedan lyckas leva upp till förväntningarna jag hade.
Boken är spännande ändå in i slutet, vem gjorde vad dödade Nick Amy eller är det en plan från Amy sida, lever Amy? En massa frågor som dyker upp genom bokens gång och till slut har alla blivit besvarade.

Boken går direkt in på min Top 10 bok lista och det säger inte lite om vad jag tycker om boken, eller hur, det är faktiskt så att boken är en av de bästa jag har läst den senaste månaden och den finns fortfarande kvar i mitt sinne. Nu när jag har fått smak för Gillian Flynn ska jag läsa en annan bok av henne, Mörka Platser.

Bokus | Adlibris

