Det har varit en hel del skriverier runt författaren Neil Gaiman och jag beslöt mig för att läsa något han har skrivit. Fallet föll på boken Stjärnstoft, vilken ligger grunden till filmen Stardust med Michelle Pfieffer.
Bok är rörig och presenterar en massa nya personer med konstiga namn men som inte möjligen kan lägga på minnet då dem inte har någon betydelse till berättelsen på något sätt alls.

För är Stjärnstoft en bok som försöker ta efter Lewis Carrolls Alice i Underlandet men medans Alice är en charmig bok och al rörighet vävs in på ett så magifikt sätt att man inte har något problem med det är Stjärnstoft bara förvirrande och anningen tråkig. Jag dras helt enkelt inte in i historien.

Jag tänkte till en början se filmen när jag hade läst klart boken men nu tror jag att jag står över.

X Caroline

