Boken är bättre än jag trodde, den har legat på hyllan orörd ett långt tag före jag till slut plockade fram den. Men nu har jag läst den och det jag tar med mig från boken är två saker:
Man blir uppslukad av boken, men man blir lite snoppen på slutet. Men mer om det längre ner för nu ska jag berätta vad den handlar om.

Noa vaknar upp i en säng på vad hon först tror är ett vanligt sjukhus. Men vanliga sjukhus har inte vakter utanför dörrarna och låser fast patienterna vid sängen. Noa lyckas smitta från vad för något stället än var. Samtidigt hackar Peter sig in på AMRFs databas för skojs skull. Det skulle han inte ha gjort, för kort efter slåss dörren in och en grupp av skrämmande svart klädda män hans dator. Detta får Peter att misstänka att AMRF håller på med något skumt. Så han vänder sig till sitt onlineforum för hackare. Där bestämmer han sig för att ta hjälp av personen bakom kodnamnet Rain för att gå till botten med det hela. Snart flätas deras liv tillsammans då de upptäcker att båda har en farlig fiende som är ute efter dem.

Slutar historien om Peter och Noas kamp mot AMRF bara där, eller kommer det en till bok? För man blir lämnad med en massa frågetecken, vilka jag verkligen vill få svar på. *går in på författaren Michelle Gagnons hemsida* Ni kan ta det lugnt kära vänner, det finns en fortsättning. För om allt bara hade slutat på sista sidan i Ingen skulle sakna dig så skulle jag bli väldigt sur. Okej, med min brinnande fråga besvarad kan jag lämna denna biten av recensionen och gå vidare. Till vad, hm…

Okej jag har kommit på något nu, jag är i en liten konflikt med mig själv när det kommer till Peter och Noa. Ska dem bara vara vänner eller något mer? Vanligtvis vet jag direkt vilket håll jag lutar mot när denna fråga poppar upp i en bok. Men när det kommer till Ingen skulle sakna dig är jag osäker. Jag får se vad som händer i nästa bok. Vem vet, det kanske händer något där i som kan hjälpa mig att bestämma hur jag vill att deras relation ska vara i slut ändan.

Jag hade kunnat skriva mer, men detta är i princip så långt jag vågar gå innan jag råkar förstöra något som händer i boken för dig som inte har läst den än. Vill ni veta vad som händer och varför Noa var där, läs boken.

Bokus (e-bok) | Bokus (engelska) | Adlibris (e-bok) | Adlibris (engelska)

