brudkvartett
Brudkvartett serien är fyra romantiska böcker skriva av Nora Roberts. Böcker följer fyra bästa vänner som tillsammans driver bröllopsplanerings företaget I nöd och lust.

Som ni kanske kan gissa så är varje bok fokuserad på en av de fyra vännerna.

Jag råkade läsa den sista boken först av misstag så jag fick reda på hur allt slutade.Men för mig gjorde det inget, jag ville fortfarande veta hur dessa tre föregångare kärlekshistorier började.

Alla fyra böcker följer samma upplägg.
*Presentation
*Lär känna karaktärer
*Introducerar kärleksintresset
*Först gör så att de mot arbetar varandra, eller förneka sina känslor
*Sedan få personerna i fråga att visa sina känslor för den andre och sedan ha en väldigt passionerad natt
*Innan slutet se till att blir någon fnurra på tråden och att huvudpersonen känner sig nere
*Avsluta med att han friar och alla lever lyckliga!

Min favorit person är Laurel. Men jag blev lite besviken på boken som skulle handla om henne, Ögonblick att minnas. Visst finns det mycket Laurel med i boken men den känns också väldigt mycket som en uppvärmning för sista boken. Varför då kan ni undra, svaret är att det blir en hel del Parker & Malcolm och dem tränger sig liksom in på Laurel och Dels revir. Visst har det funnits lite hintar om vad som kommer att ske i nästa bok, Den lyckligaste dagen. Men i varken Som en drömbild eller Doft av rosor har detta tagit på sätt och vis tagit över lite grann. För när alla böckerna och deras huvudpersoner lever tillsammans som dem gör så är det oundvikligt att dem inte finns med. Men jag tycker inte om sättet Parker & Malcolm inkräktar i boken. Ni har faktiskt en egen bok, vänta med att ta utrymme tills den!
Detta gjorde mig besviken. Jag hade så sett fram emot boken och så är den som den är *sad face*

X Caroline

 

