Tre flickor från olika delar av landet har blivit skickade till en internatskola. Alice, Reena och Molly ogillar varandra när de först träffas men inser dagen efter den jobbiga familjedagen på skolan att dem alla tre har något gemensamt, alla har en styvmor som gör livet surt för dem. De bestämmer sig att bilda en klubb för försummade styvdöttrar och ta hämnd på dessa kvinnor som har förstört deras liv. Inför thanksgiving lovet har varje flicka fått ett uppdrag att sabotera den sak deras styvmor älskar mest och därmed få hämnd på dem. Men kanske är deras styvmödrar inte så hemska. Eller så är dem det och förjärnar att känna på sin egen medicin.

Jag har under en längre tid undvikit Förgiftade äpplens klubb för att jag trodde att jag hade läst den förut och bara pallat några sidor, men av någon anledning läste jag den igen. Jag kunde inte riktigt förstå varför jag hade vägrat att läsa den förut, för den var faktiskt inte så tokig. Ungefär halvvägs in gick det upp för mig att jag hade läst boken innan och faktiskt tyckt om den. Detta bekräftades på slutet då jag visste precis vad som skulle hända. Jag tyckte faktiskt om den när jag läste den för så många år sedan men jag måste ha förvirrat den med en annan bok. Detta faktum gjorde mig lite ledsen då jag under så många år ogillat boken och sedan visade det sig att jag hade blandat ihop allt med en annan. Men nu får boken upprättelse och jag är numera väldigt noga med att skriva upp om jag tycker om en bok för att undvika att samma sak ska hända igen.
Boken berättas ur tre olika flickors synvinkel och därigenom kan man förstå hur missförstånd kan uppstå mellan olika människor.
Min favorit bit i boken blir den om Reena som är från Los Angeles. För att som sin hämnd ska hon kidnappa sin styvmors pingvin (ja en pingvin som bor i Los Angeles. Deal with it). Men som ni kanske kan gissa så går det inte alls som det ska, främst på grund av pingvinen själv.

Jag vill gärna ha en fortsättning på denna boken då slutat bäddar för en uppföljare, vilket troligtvis aldrig kommer att hända.

Bokus | Adlibris

