Tags

hgkjCassia befinner sig nu mera på ett arbetes läger i utkanterna av samfundet för att hitta Ky. En dag blir hon förflyttad till de yttre provinserna, vilket är vad Cassia har hoppats på då Ky befinner sig där någonstans. Väl där beger hon sig ut på en resa för att hitta sin vän, men att hitta Ky är inte det lättaste, för han kan i princip befinna sig nästan var som helst i den här delen av de yttre provinserna. Det hela görs inte lättare då Ky gör allt för att inte bli hittad. Kommer Ky och Cassia att kunna återförenas?

Fortsättningen på Korsad må vara lite utdragen på sina ställen men överlag är boken underhållande. Visst den når aldrig samma klass som första boken och man kan inte bara börja läsa andra boken, utan man måste ta böckerna i ordning för annars kan man bli ganska förvirrad. För jag ser personligen trilogier som tekniskt sett en enda stor bok, med en börja, en mitt och ett slut. Därför är det lite jobbigt att skriva något som inte avslöjar för mycket om vare sig det som komma skall eller det som har hänt i första boken så att jag råka spoila för någon som inte läst den än.
Boken berättas här, till skillnad från Matchad, ur både Ky och Cassias perspektiv. Man vill verkligen att dem ska kunna hitta varandra i ödemarkerna och återförenas.
Som sa i börjar är handlingen ibland lite väl utdragen, men vad hade man väntad sig med en bok som utspelar sig i ett ödeland med en lite touch (av jag har föreställt mig) öken eller snarare närmare mot stäpp.
I boken finns både personer jag tycker om (Cassia, Ky och han lilla killen som jag glömt bort vad han heter. Nej vänta Eli. Så heter han) och dem som jag tycker mindre om (Indie…). Sedan kunde jag inte hjälpa att sakna Xander, då han är med i typ 4 sidor i hela boken.
I min perfekta värld skulle det bli en fajt mellan Ky och Xander, en riktigt ärlig fajt, och sedan gifter sig Cassia med vinnaren. Men det kommer aldrig att inträffa, så jag får drömma vidare.
Men jag hoppas på någon sort Cassia, Ky och Xander aktion i Utvald då boken tydligen ska berättas ur dessa tres perspektiv.
I slutet av boken finns en fin inledning till den tredje och sista boken, Utvald, som jag ser mycket fram i mot att sätta tänderna i.

Bokus | Adlibris

