Dessa två böcker stötte jag på för ett par dagar sedan. Det blev ett glatt återseende för mig då jag hade läst böckerna i 11-12 års åldern men inte sett skymten av dem sedan dess. Förens nu.
Det är dem två första böckerna i Clique serien (The Clique på engelska) och handlar om dem fem tjerna Massie, Alicia, Claire, Kristen & Dylan. Böckerna är skrivna av den amerikanska förffatren Lisi Harrison.
När jag nu läste dessa böcker som har så älskade i mina tankar blev jag glad att jag fortfarande tycker om dem, annars hade det varit lite sorligt med tanke på hur länge jag har velat läsa dem igen.
Visst man märker att det är böcker för unga tonåringar, och dem är bara på ca. 170 sidor men jag är glad att jag fortfarande kan uppskatta dem, och jag undrar om inte det faktum att Massie är min favorit person i böckerna har format mig då jag har en speciell förkärlek ända sedan dess för personerna i böckerna med Massie-attituden.

Ha en bra vecka alla bokälskare där ute!

X Caroline

