hgkj

Elena avskyr vad hon är, hennes vildhet, hennes styrka och hennes passion för jakten. Allt det där har hon lagt bakom sig. Men när Jeremy ringer och ber henne komma tillbaka åker hon ändå tillbaka till sitt förflutna. Det visar sig att hennes familj står inför ett stort hot och att dem behöver hennes hjälp för att vinna över fienderna. Men blir Elenas frihet för mycket för henne, kan hon någonsin åka tillbaka till det liv hon har byggt upp?

Jag har läst böcker av Armstrong före denna och jag upptäckte att jag inte finner denna inte lika underhållande som The Awekening serien. Men boken är inte dålig, det tog bara nästan 200 sidor in i boken innan mitt intresse verkligen väcktes. Men efter detta tog boken verkligen fart och nu hade boken min fulla uppmärksamhet. Den är fortfarande i samma klass som The Awekening men definitivt långt bättre än i början. Jag föredrar bitarna som utspelar sig på Stonehaven med flocken än dem i Toronto. Det kan bero på att jag verkligen stör mig på Philip och vill verkligen att Elena ska vara med Clay. Det kvittar att Philip är väldigt stöttande och i alla avseende en bra man, jag gillar honom bara inte.
Boken är tydligen den första i en serie av tretton böcker, Women of the Otherworld heter serien. Serien berättas av sammanlagt sex olika personer, däribland Elena Michaels huvudperson i Biten. Jag kommer nog att läsa någon till bok i serien i framtiden, mest för att stifta bekantskap med de fem övriga övernaturliga damerna.

Observera: Boken handlar om varulvar, riktiga varulvar inte söta små vovvar, och Armstrong målar upp en väldigt bildig beskrivning. Speciellt när det kommer till vilka skador varulvar kan göra. Känsliga läsare ska ha detta i åtanke då boken kanske är lite för mycket för dem. 

Bokus (engelska) | Adlibris (engelska)

