bok 002

Efter mordet på hennes lillasyster flyttare Katherine till Sydney för att få en ny start. Där möter hon den charmiga Alice, och den blyga Katherine känner sig smickrad över Alice uppmärksamhet. Dem börjar tillbringa mera tid med varandra och snart även med den trevliga killen Robbie som är hals över huvud förälskad i Alice. Snart Alice visa sina mindre charmiga sidor och Katherine börjar sakta inse att deras vänskap kanske inte är så bra…

Efter att ha läst några kapitel ville jag lägga ifrån mig boken för boken var lite förvirrande med sina hopp hit och dit, det tog ett tag att redda ut och få ordning på hoppen. Sedan gick det mycket lättare att läsa.
Nästan från början hade jag en tanke på hur boken skulle sluta, och speciellt varför Alice var som hon var mot Alice.
En sak jag inte gillade var att innan första kapitlet började är Katherine på Alice begravning och hon känner bara glädje över att Alice är död. Visst jag kunde gissa att det skulle sluta så, men att få reda på det direkt när man öppnar boken är inte så kul. Men sen är det nog också ett bra strategi, för då får man läsaren att vilja läsa boken för att få reda på sakerna och händelserna som leder upp till Alices död.
Överlag är boken en ganska bra thriller om en psycho, jag menar man kan verkligen inte tycka om Alice och känner direkt att något är inte som det ska med henne. Författaren har verkligen lyckats med att skapa en obehaglig person. Katherine är lite för blek för min smak för att bära upp historien. Där i mot hade jag velat att Philippa hade introducerats tidigare då hon gör, jag vet inte hur eller varför, historien intressantare.

Inte en av mina favoriter böcker, men definitivt en bok värd att läsa och ge den en chans.

Bokus | Adlibris

 

