Tags

Flickan från tjugotalet
Inget verkar gå Laras väg, hennes head hunter kompanjon Natalie har lämnat henne så hon är fast med alla pushiga klienter själv. Som om det inte var tillräckligt så har hennes pojkvän Josh som hon älskar gjort slut med henne, katastrof! På en begravning möter hon sin gammelmosters spöke, ett riktigt uppnosigt spöke som lägger sig allt. Men snart börjar Lara se fördelarna med att ha en övernaturlig vän.

Jag älskar denna bok! Så nu har jag sagt det. Jag vet att en historia om en gammelmosters spöke som kommer tillbaka och hjälper henne kan verkligen lite väl ”um”…
Alla personerna är välgjorda, till och med de små birollerna. Kemin mellan Lara och Sadie och deras växande vänskap när Lara hjälper Sadie hitta hennes försvunna trollslända halsband, och Sadie hjälper Lara med Josh. Jag ska inte glömma den snygga Mr Bitter Amerikan, aka Ed, som Sadie fallit för. Ja, jag vet att Sadie är ett spöke men hon kan väl fortfarande gilla en stilig bitter Amerikan…
Boken är väldigt rolig, jag skrattade till väldigt ofta när jag läste.
Jag vet faktiskt inte vad mer jag ska skriva för ni märker nog att jag verkligen tycker om denna bok. Vilket är sant, Flickan från tjugotalet är på min Top 5 lista över favorit böcker.

Bokus | Adlibris

